maandag 20 mei 2013

Boodschappen doen in Duitsland

Vroeger gingen we nog wel eens met mijn ouders een dagje naar Duitsland, boodschappen doen. Dat was voor ons een uitje; een stuk rijden, vaak binnendoor, een compleet ander soort winkel dan we gewend waren... Achteraf besefte ik pas dat dat was omdat het zo veel goedkoper is.

Pas blogde Lekker Leven met Minder al over dat ze boodschappen had gedaan in Duitsland, en over wat er daar allemaal goedkoper was. Vandaag hadden mijn ouders het er ook weer over, zij gaan nog steeds regelmatig die kant op. Voordat mijn vriend zijn verjaardag viert (over twee weken) gaan wij dat ook maar eens doen, hebben we besloten. Zeker omdat bier en frisdrank daar een stuk goedkoper blijken te zijn, en dat halen we vooral in huis voor verjaardagen - zelf drink ik niet graag cola, mijn vriend wel, maar we hebben het in ieder geval bijna niet in huis. Juist vlak voor een verjaardag gaan loont dus waarschijnlijk. Verzorgingsproducten schijnen er ook flink te schelen, en ik heb nog nieuwe scheermesjes nodig - ben met de laatste bezig - en de hele goedkope die ik ooit in een grootverpakking voor 2 euro gekocht heb kan ik nergens meer vinden. Dus daar ga ik dan natuurlijk ook gelijk naar kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten