vrijdag 17 mei 2013

Bibliotheek

Als kind was ik gek op de bibliotheek. Nou dacht ik een paar jaar geleden mijn abonnement toch opgezegd te hebben; in het dorpje waar ik woonde hebben ze veel leuke kinder- en tienerboeken, maar bijna niets Engels, en voor volwassenen sowieso erg weinig behalve streekromans. Nou zijn zij wel onderdeel van een keten, en kon ik gratis ergens anders reserveren, maar dan moet je wel eerst weten wat je wilt; en daardoor miste ik het leuke neuzen tussen de boeken.

Een maand geleden ongeveer gingen Jos en ik toch even hier bij de bibliotheek kijken. Omdat het een bibliotheek van dezelfde keten is, en ik niet zeker wist of ik het nou echt opgezegd had (slecht he) toch even na laten kijken, en ja hoor, ik was nog lid. Ik stond er wel nog op het adres van mijn ouders, en ondertussen was ik twee verhuizingen verder, dus dat heb ik meteen aan laten passen. Want ik kwam er al snel achter: hier wil ik wel lid blijven.

Het is een lekker grote bibliotheek, en ze hebben veel! Ook relatief nieuwe boeken. Die eerste keer namen we acht boeken mee van de tien die we mogen lezen, nu hebben we er negen thuis liggen. Met de boeken die we wel graag willen lezen en nu niet hoeven te kopen, heb ik mijn abonnement er nu al uit. Wel houden we het op één abbonement, omdat we er samen prima mee uitkomen.

Echt mooie uitgaven van boeken die ik graag wil hebben komen er vast nog wel in, maar als ik boeken alleen wil lezen en niet direct wil hebben, gaan ze gewoon lekker bij de bieb vandaan komen dus.

Zijn jullie lid van de bibliotheek, en doen jullie dan ook wat met dat lidmaatschap?

2 opmerkingen:

  1. Hier kost het 30 euro pj en mag je onbeperkt boeken lenen per keer. Soms heb ik 12 boeken en soms 7.
    Mijn man heeft een gratis abo, bij ons geldt dat de partner gratis lid is.
    Daarnaast hebben we 4 filialen en als ik een boek wil die niet bij onze wijkbieb is, wordt deze gratis afgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker wel lekker. Ik wil toch ook even nakijken of dat hier niet ook is, dat de partner gratis ook lid kan zijn, maar volgens mij niet. En ach, aan die tien boeken per keer hebben we steeds genoeg, anders hebben we ook weer veel te veel boeken in één keer liggen ;-)

      Verwijderen